Головне управління ДПС у Львівській області повідомляє, що відповідно до абзацу першого підпункту 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу сільськогосподарські товаровиробники – юридичні особи незалежно від організаційно-правової форми, в яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.
Згідно з положеннями підпункту 298.8.1 пункту 298.8 статті 298 Кодексу сільськогосподарські товаровиробники для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку разом з податковою звітністю подають не пізніше 20 лютого поточного року до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (юридичні особи).
Згідно з підпунктом 4 пункту 299.10 статті 299 Кодексу реєстрація платником єдиного податку може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу, зокрема, якщо у податковому (звітному) році частка сільськогосподарського товаровиробництва юридичної особи платника єдиного податку четвертої групи становить менш як 75 відсотків.
Поряд з цим, відповідно до абзацу другого підпункту 298.8.4 пункту 298.8 статті 298 Кодексу якщо частка сільськогосподарського товаровиробництва не перевищує 75 відсотків у зв'язку із виникненням обставин непереборної сили у попередньому податковому (звітному) році, до платника податку не застосовується вимога щодо сплати податків у наступному податковому (звітному) році на загальних підставах. Такі суб’єкти господарювання для підтвердження статусу платника єдиного податку подають податкову декларацію разом із рішенням Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних рад про наявність обставин непереборної сили та перелік суб'єктів господарювання, що постраждали внаслідок таких обставин.
Враховуючи зазначене, сільськогосподарському товаровиробнику, який має на меті підтвердити статус платника єдиного податку четвертої групи у 2023 році та в якого частка власного сільськогосподарського товаровиробництва за 2022 рік є меншою ніж 75 відсотків, необхідно разом з податковою звітністю платника єдиного податку четвертої групи подати копію рішення обласної ради про наявність обставин непереборної сили в регіоні, в якому такий платник здійснює свою діяльність та значиться постраждалим внаслідок проведення на його земельних ділянках бойових дій або їх тимчасової окупації збройними формуваннями російської федерації.
Надходження податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у січні-листопаді 2022 року становили 651,3 млн грн, що порівняно з відповідним періодом 2021 року на 167,6 млн грн або на 34,6 відс більше.
Надходження податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у листопаді 2022 року становили 50,5 млн грн, що на 28,4 млн грн або на 127,9 відс більше ніж за відповідний період минулого року.
Також нагадуємо, що фізичні особи – власники декількох об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, розміщених в різних населених пунктах, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних.
Крім того, фізичні особи, з використанням кваліфікованого електронного підпису, мають можливість переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих їм податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в меню «ЕК для громадян» приватної частини Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.
Надходження єдиного податку у січні-листопаді 2022 року становили 3587,9 млн грн, що порівняно з січнем-листопадом 2021 року більше на 18,0 відс або на 546,5 млн гривень.
Протягом листопада 2022 року надходження єдиного податку до місцевих бюджетів Львівщини становили 383,0 млн гривень.
Нагадуємо, що порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування платниками єдиного податку першої – третьої груп здійснюється відповідно до підпунктів 298.1.1 – 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу.
Наказом Мінфіну України від 13.09.2022 № 274 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств» (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03.11.2022 N 1358/38694) затверджено зміни до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 N 897, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11.11.2015 за N 1415/27860 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 28 квітня 2017 року N 467), а саме:
Податкову декларацію з податку на прибуток підприємств доповнено Додатком ДІЯ (рядок 06.3 ДІЯ) «Розрахунок податку на операції резидента Дія Сіті - платника податку на особливих умовах)». Крім цього у заголовковій частині декларації з'явиться позначка для подання декларації резидентами Дія Сіті.
Враховуючи особливий порядок визначення бази та об'єктів оподаткування для резидентів Дія Сіті - платників податку на особливих умовах, передбачений положеннями Кодексу, при поданні декларацій з податку на прибуток необхідно керуватися листом ДПС України від 13.12.2022 № 16349/7/99-00-21-02-01-07.
Відповідно до п.п. 169.4.2 п. 169.4 ст. 169 Податкового кодексу роботодавець платника податку зобов'язаний здійснити, у тому числі за місцем застосування податкової соціальної пільги, перерахунок суми доходів, нарахованих такому платнику податку у вигляді заробітної плати, а також суми наданої податкової соціальної пільги. Зокрема:
- за наслідками кожного звітного податкового року під час нарахування заробітної плати за останній місяць звітного року;
- під час проведення розрахунку за останній місяць застосування податкової соціальної пільги у разі зміни місця її застосування за самостійним рішенням платника податку або у випадках, визначених підпунктом 169.2.3 пункту 169.2 цієї статті;
- під час проведення остаточного розрахунку з платником податку, який припиняє трудові відносини з таким роботодавцем.
Роботодавець або податковий агент має право здійснювати перерахунок сум нарахованих доходів, утриманого податку за будь-який період та у будь-яких випадках для визначення правильності оподаткування, незалежно від того, чи має платник податку право на застосування податкової соціальної пільги.
Якщо внаслідок здійсненого перерахунку виникає недоплата утриманого податку, то сума такої недоплати стягується роботодавцем за рахунок суми будь-якого оподатковуваного доходу (після його оподаткування) за відповідний місяць, а в разі недостатності суми такого доходу - за рахунок оподатковуваних доходів наступних місяців, до повного погашення суми такої недоплати.
Якщо внаслідок проведення остаточного розрахунку з платником податку, який припиняє трудові відносини з роботодавцем, виникає сума недоплати, що перевищує суму оподатковуваного доходу платника податку за останній звітний період, то непогашена частина такої недоплати включається до складу податкового зобов'язання платника податку за наслідками звітного податкового року та сплачується самим платником.
Результати річного перерахунку сум доходів, нарахованих платнику податку у вигляді зарплати, а також сум наданих податкових соціальних пільг відображають у додатку 4ДФ до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску.
В Перемищлянській ДПІ проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо оподаткування доходів громадян та змін у податковому законодавстві. На запитання платників відповів начальник інспекції Ігор Дяків.
У разі відсутності визначених Податковим кодексом України підстав для відмови у реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку контролюючий орган зобов’язаний протягом двох робочих днів від дати надходження заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування зареєструвати таку особу платником єдиного податку.
У разі відмови у реєстрації платника єдиного податку контролюючий орган зобов’язаний надати протягом двох робочих днів з дня подання суб’єктом господарювання відповідної заяви письмову вмотивовану відмову, яка може бути оскаржена суб’єктом господарювання у встановленому порядку .
Скасування реєстрації програмного реєстратора розрахункових операцій здійснюється на підставі Заяви про реєстрацію ПРРО за формою № 1-ПРРО (ідентифікатор форми J/F1316604) з позначкою «Скасування реєстрації», яка подається за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків засобами Електронного кабінету чи засобами телекомунікацій, або на підставі Повідомлення про виявлення несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 2-ПРРО (ідентифікатор форми J/F1316701) з позначками «несправність» або «крадіжка пристрою чи компрометація ключа» шляхом виключення його з реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій та закриття фіскального номера, який не підлягає використанню надалі.
В окремих випадках реєстрація ПРРО скасовується автоматично фіскальним сервером.
Одноразова (спеціальна) добровільна декларація подається фізичною особою у випадку наявності у такої особи активів, які були придбані за рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори відповідно до вимог законодавства з питань оподаткування. У разі відсутності таких активів подавати зазначену декларацію з нульовими значеннями фізична особа не зобов’язана.
Добровільне декларування проводиться з 1 вересня 2021 року до 1 березня 2023 року та передбачає сплату збору в порядку, строки і розмірах, встановлених Податковим кодексом.
Інформаційні матеріалами з питань декларування розміщені на офіційному вебпорталі ДПС України у банері «Одноразове добровільне декларування»: tax.gov.ua/baneryi/odnorazove-dobrovilne-deklaruvannya/.