Попередня версія сайту та архів данних

 

Приймальна тел/факс (263) 2-16-34

e-mail: info@rada-peremyshlyany.gov.ua

< Електронний кабінет шукача роботи
03.12.2021 14:10 Вік: 54 days
Категорія: Благоустрій міста, Новини міста

Перемишлянська ДПІ: відповіді на запитання платників




Нещодавно начальник Перемишлянської  ДПІ  Ігор Дяків під час сеансу телефонного зв’язку “гаряча лінія” відповідав на запитання громадян щодо одноразового (спеціального) добровільного декларування фізичними особами належних їм активів. Надаємо відповіді на поставлені запитання.

Які терміни сплати податку з задекларованих об’єктів оподаткування?
Сплата збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування здійснюється декларантом протягом тридцяти календарних днів з дати подання такої декларації, а при обранні альтернативних ставок, перший внесок сплачується протягом 30 календарних днів з дня подання Декларації, другий - до 1 листопада 2023 року, третій - до 1 листопада 2024 року.

Чи потрібно подавати одноразову добровільну декларацію громадянину, який отримав у спадщину майно від члена сім’ї другого ступеня споріднення?
У разі якщо об’єкти рухомого або нерухомого майна отримуються декларантом у спадок або як дарунок від члена сім’ї першого або другого ступеня споріднення, то обов’язку щодо подання одноразової добровільної декларації у такого платника податків не виникає за умови відсутності інших підстав для подання такої декларації.

Які активи потрібно декларувати?
Згідно з нормами Податкового кодексу не потрібно декларувати:
- одну або декілька квартир, сукупна площа яких не перевищує 120 кв. м.;
- житлові будинки, сукупна площа яких в межах 240 кв. м за умови наявності права власності на земельну ділянку відповідного цільового призначення;
- нежитлові будинки некомерційного призначення, площею не більше 60 кв. м.;
- земельні ділянки, площею в межах норми безоплатної передачі;
- один легковий автомобіль з середньою ринковою вартістю не більше 400 тис. грн., або з робочим об’ємом циліндра двигуна не менш як 3000 куб. см.;
- грошові кошти в межах 400 тис. гривень.

                   Єдиний рахунок для сплати податків і зборів: ДПС про його ключові аспекти

Які платежі може сплатити платник через єдиний рахунок?
  Патник податків може використовувати єдиний рахунок для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (єдиний внесок) та інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, заборгованості з інших платежів. Водночас, єдиний рахунок не може бути використаний для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податку на додану вартість, акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, а також для сплати частини чистого прибутку до бюджету державними та комунальними підприємствами та їх об’єднаннями.

 Як можна перейти на єдиний рахунок?
Щоб перейти на єдиний рахунок, необхідно подати «Повідомлення про використання єдиного рахунку» за формою J/F 1307001 про використання єдиного рахунку в електронній формі через Електронний кабінет. Отримати квитанцію про включення до Реєстру платників, які використовують єдиний рахунок. Надати до обслуговуючого банку розрахункові документи із зазначенням реквізитів єдиного рахунку на загальну суму без визначення одержувачів або з визначенням одержувачів. Використання єдиного рахунку платником розпочинається з робочого дня, що настає за днем подання ним повідомлення про використання такого рахунку.

Коли і як можна відмовитися від єдиного рахунку?
Платник один раз протягом календарного року має право повідомити про використання або про відмову від використання єдиного рахунку. У разі відмови платника від використання єдиного рахунку таке використання припиняється, починаючи з 01 січня наступного календарного року, на підставі повідомлення про відмову від використання єдиного рахунку.

Який порядок заповнення документів при зарахуванні на єдиний рахунок?
 Для зарахування коштів на єдиний рахунок платник заповнює розрахунковий документ на переказ відповідно до вимог Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 №666 із змінами та доповненнями.

Право на податкову знижку можна використати до 31 грудня
Головне управління ДПС у Львівській області нагадує платникам податку про право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року, яке можна реалізувати тільки до завершення поточного року.
Податкова знижка – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати. Перелік витрат, за якими платник має право на застосування податкової знижкивизначено у п. 166.3 ст. 166  Податкового кодексу. Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються у річній податковій декларації. Декларація подається по 31 грудня (включно) наступного за звітним податкового року до контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.
 Декларацію можна подати в електронній формі, скориставшись електронним сервісом «Електронний кабінет платника». Заощаджуйте свій час та користуйтеся зручними електронними сервісами Державної податкової служби України.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України t.me/tax_gov_ua
Підписуйтесь на сторінку Державної податкової служби України уFacebook facebook.com/TaxUkraine
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

                    Змінили місце проживання – не забудьте повідомити податкову
Перемишлянська ДПІ нагадує, що  відповідно до п.70.7  Податкового кодексу фізичні особи - платники податків зобов’язані подавати до контролюючих органів відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки платника податків або повідомлення. Відомості про зміну даних подаються платником податку протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання відповідної заяви за формою 5-ДР до контролюючого органу за своєю податковою адресою, а фізична особа, яка не має постійного місця проживання в Україні, – до контролюючого органу за місцем отримання доходів або за місцезнаходженням іншого об’єкта оподаткування.
Звертаємо увагу, що завдяки своєчасно внесеній достовірній інформації про реєстраційні дані фізичних осіб, податкові повідомлення – рішення про нараховану суму земельного податку, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та транспортного податку обов’язково надійдуть у визначений законом термін до адресата. Відповідно, громадяни зможуть своєчасно виконати свій обов’язок зі сплати податків, не порушуючи граничні терміни сплати та уникнути фінансових санкцій.
Порядок реєстрації/внесення змін до Державного реєстру визначено Положенням про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822, із змінами. Подати заяву про зміну даних за формою №5 ДР можливо особисто або через Електронний кабінет платника!