Попередня версія сайту та архів данних

 

Приймальна тел/факс (263) 2-16-34

e-mail: info@rada-peremyshlyany.gov.ua

< Безоплатна правова допомога
30.11.2022 14:49 Вік: 1 year
Категорія: Благоустрій міста, Увага!

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА ІНФОРМУЄ



Право на отримання податкової знижки не переноситься на наступний рік

Перемишлянська  ДПІ нагадує про право громадян на отримання у 2022 році податкової знижки за витрати, здійснені ними у 2021 році. Для цього необхідно подати декларацію про майновий стан і доходи до 31 грудня включно.
Податкова знижка для фізичних осіб – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Податковим Кодексом України.
Тобто це можливість громадянина повернути частину сплаченого загальнодержавного податку на доходи за певні послуги. Витрати мають підтверджуватися платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, що ідентифікують продавця послуг і особу, яка звертається за податковою знижкою, а також копіями договорів (за їх наявності), в яких обов’язково відображається вартість таких послуг і строк оплати за них.
Податкову знижку можна отримати на користування іпотечним житловим кредитом, благодійні внески неприбутковим організаціям, витрати за навчання та деякі інші витрати. Повний перелік витрат зазначено у п. 166.3 ст. 166 ПКУ.
Обмеження при отриманні податкової знижки:
- сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ.
- якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься (пп. 166.4.3 ПКУ).

Скористайтесь одноразовим (спеціальним) декларуванням

Декларуванню підлягають активи, розміщені на території України та/або за її межами, якщо такі активи фізичної особи були одержані (набуті) нею за рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори та/або які не були задекларовані в порушення податкового та валютного законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом будь-якого з податкових періодів, що мали місце до 1 січня 2021 року.  Про це зазначив  начальник інспекції Ігор Дяків у коментарях для ЗМІ.
Одноразову (спеціальну) добровільну декларацію декларант має подати особисто в електронній формі. Сплачений збір у рамках податкової амністії зараховується до державного бюджету, з якого фінансується обороноздатність нашої країни.
Кампанія добровільного декларування активів триватиме  до 1 березня 2023 року.
У випадку необхідності додаткових роз’яснень громадяни можуть звернутись у Центр обслуговування платників Перемишлянської ДПІ.

Заяву про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб-платників податків можна подати  через Електронний кабінет

Рекомендації щодо подання відомостей для реєстрації фізичної особи та/або внесення змін до ДРФО засобами інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» розміщені на офіційному вебпорталі ДПС у рубриці: «Головна/Фізичним особам/Подання відомостей для реєстрації фізичної особи/внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків Електронний кабінет.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС. Робота у приватній частині «Електронного кабінету» здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису чи печатки.
В електронному вигляді заява про внесення змін до Державного реєстру за ф. № 5ДР подається через меню: «ЕК для громадян»/«Заява про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО)».
Для приєднання до заяви за ф. № 5ДР сканованих копій документів, що посвідчують особу та інших документів, які підтверджують зміни облікових даних, платнику необхідно використати закладку «Додатки» та обрати «Документ довільної форми» (формат файлу pdf/jpg із обмеженням розміру не більше 2МБ).
Контролюючий орган видає реєстраційний номер облікової картки платника податків в термін протягом 3-х робочих днів.
Для отримання реєстраційного номера облікової картки платника податків необхідно особисто звернутися до податкового органу, який був самостійно обраний під час заповнення заяви за ф. № 5ДР та пред’явити паспорт з відміткою про місце реєстрації та, у разі необхідності, документ (довідку) про реєстрацію місця проживання/перебування.

Які вимоги до ведення обліку доходів та витрат підприємцями - платниками єдиного податку 3 групи, які є платниками ПДВ стосовно Закону України № 1914?

Законом України від 30 листопада 2021 року № 1914-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень», що набрав чинності з 01 січня 2022 року, внесено зміни до п. 296.1 ст. 296 Податкового кодексу.
Так, зокрема, передбачено, що платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи – підприємці), які є платниками податку на додану вартість, ведуть облік доходів і витрат за типовою формою та в порядку, що встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
При цьому підприємці – платники єдиного податку третьої групи ведуть облік доходів і витрат від виробництва та реалізації власної сільськогосподарської продукції окремо від обліку доходів і витрат від здійснення інших видів підприємницької діяльності.
Облік доходів та витрат може вестися в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через електронний кабінет.

Електронний кабінет – надійний сервіс для платників податків

Електронний кабінет платника податків – сервіс, за допомогою якого можна надсилати до органів ДПС електронні документи, податкову звітність, отримати довідки про відсутність заборгованості, необхідну інформацію із загальнодоступних реєстрів та надсилати запитати чи заяви для отримання необхідних даних. Про це зазначив  начальник інспекції Ігор Дяків у коментарях для ЗМІ.
Перевагами користування Е-кабінетом для користувачів є зручність, економія робочого часу платника, а також коштів на придбання паперових бланків. Електронний кабінет складається з відкритої (загальнодоступної інформації) та приватної частини (особистого кабінету) Вхід до особистого кабінету здійснюється за допомогою електронного цифрового підпису.
У приватній частині електронного кабiнету в залежності від типу платника , чи то юридична особа, чи фізична особа (суб’єкт підприємницької діяльності, громадянин, посадова особа державного органу), електронний кабінет надає доступ до наступних сервісів:
- персоніфікований податковий календар
- перегляд облікових даних платника;
- подання звітності в електронному вигляді до органів ДПС, Пенсійного фонду та статистики;
- перегляд та друк раніше поданої звітності;
- перегляд вхідних/вихідних документів;
- листування з органами ДПС;
- подання заяв, запитів для отримання інформації;
- інформація про стан розрахунків з бюджетом  та інше.
Фізичні особи,  використовуючи кваліфікований електронний підпис, мають можливість переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих їм податкових зобов’язань, в меню «ЕК для громадян» приватної частини Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: cabinet.tax.gov.ua, та через вебпортал ДПС.